De goeroe-methode

De goeroe-methode

Rick Nieman

De belangrijkste theorieën over succesvol leiderschap en tips voor de dagelijkse praktijk.

Nieuw Amsterdam
€ 19,95
ISBN 9789046804216
01-09-2008

De belangrijkste zakelijke denkers over leiderschap, creativiteit, marketing, concurrentie en strategie.

MBA-studenten lezen nauwgezet hun boeken, CEO’s reorganiseren op basis van hun advies, raden van bestuur nodigen hen uit om in chique vergaderzalen van gedachten te wisselen, topambtenaren en ministers raadplegen hun werk en managers en marketeers bezoeken hun seminars voor de laatste inzichten in succesvol zakendoen: de business-goeroe is hot.

Voor nieuwszender RTL Z sprak Rick Nieman met de meest toonaangevende zakelijke denkers van dit moment. Over leiderschap, creativiteit, marketing, concurrentie en strategie. De goeroe-methode vat hun belangrijkste ideeën samen en geeft tips hoe ook jij deze theorieën in de dagelijkse praktijk kunt inzetten.

De goeroe-methode wordt ingeleid door Ben Tiggelaar, die volle zalen trekt met zijn seminar MBA in één dag, waarin hij de belangrijkste managementtheorieën glashelder uitlegt.

‘Mijn vader ging eenenveertig jaar lang door dezelfde deur naar hetzelfde kantoor. Dat is dodelijk.’ Tom Peters

‘We gaan richting spirituele marketing. Het merk moet iets bevredigen dat dieper gaat en waar je vol smart op wacht.’ Philip Kotler

‘Het is heel zeldzaam dat je iemand vindt die zijn potentieel ten volle heeft ontwikkeld.’ John Kotter

‘Mensen die hun werk heel goed doen, hebben alles onder controle. Ze moeten die controle loslaten om creatief te worden.’ John Cleese

Bron: Nieuw Amsterdam